• Alltid fri frakt
  • Fri faktura - Klarna
  • Snabba leveranser
  • Order innan 15.00 skickas samma vardag


Köpvillkor


1. ALLMÄN INFORMATION

Kepsmagasinet Norden AB, org.nr. 559169-4491 driver butiken Kepsmagasinet
Genom webbsidan säljs kepsar, mössor och andra tillhörande produkter.


2. BESTÄLLNING & BEKRÄFTELSE

Beställning görs via vår hemsida www.kepsmagasinet.se. Är du osäker på hur du ska handla så är du alltid välkommen att ta kontakt med vår kundtjänst tel: 031-41 51 31

När du gör en beställning hos oss godkänner du våra köpvillkor och tillåter oss att samla in namn och personnummer i vårt kundregister. Avtalet med oss träder först in när du mottager en orderbekräftelse. Vi förbehåller oss rätten att annullera en beställning om kunden inte uppfyller köpkraven. Minsta godkända ordervärde är 100 kronor.

Du som kund är ansvarig för att namn, adress och telefonnummer fylls i korrekt i samband med ditt köp. Vi skickar endast till den registrerade adressen, för din och vår säkerhet.

3. BETALNING
I kassan kan du välja mellan följande betalningsalternativ.
Direktbetalning med mobilt bank ID
Swish (genom Klarna)
Kortbetalning (VISA Mastercard mfl.)
Faktura – Betala inom 30 dagar (0kr i avgift)
Betala i slutet av nästa månad (29kr i avgift)
Klarna konto

Betalning efter förfallodatum kan leda till dröjsmålsavgifter och ränta. All form av betalning sker via Klarna. 


4. Ångerrätt-enligt LODA

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Ångerfristen börjar gälla från den dag som du mottagit din vara. 

Obs! Tänk på att varan måste vara i nyskick med alla klistermärken, etiketter mm kvar på. Här gäller samma villkor som ute i detaljhandeln. Du får prova varan hemma i lugn och ro, MEN inga etiketter eller annan märkning får tas bort. Varan ska även vara lukt- och fläckfri, alltså i ett säljbart skick. 

Om en retur inte uppfyller kriterierna ovan, så erbjuder vi antingen att skicka tillbaka varan till kunden alternativt ett prisavdrag enligt konsumentköplagens villkor. I de fall varan skickas tillbaka, debiteras kunden för alla returkostnader som uppstår. Summa betalas via Swish till Kepsmagasinets företagskonto -1234441770 innan varan/varorna skickas tillbaka till kund. 

Vid ej uthämtat paket så förbehåller vi oss rätten att debitera kostnader som uppkommer från Postnord. Idag är den summan 100 kr 

Vi försöker vara så tillmötesgående som möjligt och vill att du som kund ska vara nöjd både med ditt köp och upplevelse hos oss. Men om det uppstår en dispyt så har du som köpare alltid rätt att vända dig till https://www.arn.se/. Vi rättar oss alltid efter deras beslut.  Är du tveksam eller har funderingar innan du gör en retur ta kontakt med oss så hjälper vi dig. 


5. FRAKT OCH LEVERANS

För frakt och leverans klicka här

6. SAKNAD FÖRSÄNDELSE 

För din och vår säkerhet har vi följande rutin gällande försändelser som inte når fram till kund.

Alla våra försändelser har ett spårningsnummer, vilket gör att alla paket går att spåra. Står din försändelse som levererad på PostNords hemsida utan att du har fått din leverans, följ stegen nedan:

1. Kontakta oss direkt så att vi kan rapportera försändelsen som saknad.

2. Skapa en tvist via Klarna där du anger att du inte mottagit din leverans. I det ärendet ges båda parter möjlighet att svara och ärendet registreras hos dem. Vi följer alltid deras rekommendation om eventuell återbetalning. 


7. REKLAMATION

Alla varor som skickas från oss kontrolleras och ska vara felfria vid leverans. Om du mot förmodan får en vara som är bristfällig på något sätt så kontakta oss så hjälper vi dig. Detta gäller även om du misstänker att du har fått en fel-expedierad vara.  

När vi får in ett reklamationsärende så kontaktar vi berörd leverantör för konsultation och godkännande. Vanligtvis tar detta 4-5 dagar, vi reserverar oss för förseningar. Så fort leverantören har återkommit med besked så kontaktar vi dig som kund med svar. Vid en godkänd reklamation gör vi en återbetalning via Klarna.   

Missfärgade produkter är inget som omfattas av reklamation då det betraktas som slitage, förutsatt att produkterna inte är det vid mottagande av varan.

Har du ett reklamationsärende ber vi dig maila oss till kundtjanst@kepsmagsinet.se  

Det vi behöver från dig är: 

  1. Namn
  2. Ordernummer
  3. Kort beskrivning av ditt ärende och gärna en bild om det gäller en defekt vara.


Med vänlig hälsning // Teamet på Kepsmagasinet