Köpvillkor
1. Allmän information
Kepsmagasinet Norden AB, org.nr. 559169-4491 driver butiken Kepsmagasinet
Genom webbsidan säljs kepsar, mössor och andra tillhörande produkter.
2. Beställning
Beställning görs via vår hemsida www.kepsmagasinet.se
Är du osäker på hur du ska handla så är du alltid välkommen att ta kontakt med vår kundtjänst tel: 031-41 51 31
När du gör en beställning hos oss godkänner du våra köpvillkor och tillåter oss att samla in namn och personnummer i vårt kundregister. Avtalet med oss träder först in när du mottager en orderbekräftelse.
Vi försöker behandla dina personuppgifter på bästa sätt och följer dataskyddsförordningen GDPR där reglerna för personuppgiftshantering finns stadgade. Information om vilka personuppgifter vi samlar in, till vilket ändamål samt hur vi behandlar dem återges i vår dataskyddspolicy. Vid godkännande av dessa köpvillkor godkänner du även vår dataskyddspolicy. Det är därför viktigt att du tar del av policyn innan du genomför ditt köp.
Länk till vår dataskyddspolicy Klicka här
Vi förbehåller oss rätten att annullera en beställning om kunden inte uppfyller köpkraven. Minsta godkända ordervärde är 50 kronor. Vi förbehåller oss även rätten att avbryta en order om prissättningen är uppenbart fel, eller om betalning ej är erlagds med korrekt summa på grund av betalningsfel.
Du som kund är ansvarig för att namn, adress och telefonnummer fylls i korrekt i samband med ditt köp. Vi skickar endast till den registrerade adressen, för din och vår säkerhet. Paket som har hunnit lämna vårt lager går inte att dirigera om i efterhand.
3. Betalning
I kassan kan du välja mellan flera betalningsalternativ.
Swish
Klarna - Checkout
Kortbetalning (VISA Mastercard mfl.)
Betalning efter förfallodatum kan leda till dröjsmålsavgifter och ränta.
4. Ångerrätt
Du har alltid 30 dagars öppet köp hos oss.
Hos oss har du möjlighet att beställa hem din keps prova den i lugn och ro, passar den inte så kan du skicka tillbaka den.
OBS! Tänk på att varan måste vara i nyskick med alla klistermärken, etiketter mm kvar på. Här gäller samma villkor som ute i detaljhandeln. Du får prova varan hemma i lugn och ro, MEN inga etiketter eller annan märkning får tas bort. Varan ska även vara lukt- och fläckfri, alltså i ett säljbart skick.
Om en retur inte uppfyller kriterierna ovan, så erbjuder vi antingen att skicka tillbaka varan till kunden alternativt ett prisavdrag enligt konsumentköplagens villkor. I de fall varan skickas tillbaka, debiteras kunden för alla returkostnader som uppstår. Summan betalas via Swish till Kepsmagasinets företagskonto -123 294 67 21 innan varan/varorna skickas tillbaka till kund.
Vi rekommenderar att du alltid begär att få ett inlämningskvitto när du lämnar in din retur. Detta är ditt bevis på att paketet är returnerat, spara kvittot tills du har fått en bekräftelse på att vi har hanterat din retur. På kvittot finns även ditt sändningsnummer vilket gör det möjligt för oss att lokalisera returen om det skulle krävas.
Bilderna på vår hemsida är till för att visualisera våra produkter, det kan förekomma mindre färgavvikelser p.g.a. till exempel ljussättning vid fototillfället och färgåtergivning mellan olika bildskärmar. Det kan även förekomma olikheter gällande klistermärken och annan märkning. Har du frågor om en specifik produkt så är du välkommen att kontakta oss.
Majoriteten av alla kepsar är handsydda vilket gör att även kepsar i samma storlek och utföranden kan skilja sig något i storlek. Andra omständigheter som kan påverka passformen på en keps är material, om kepsen är tillverkad under samma säsong, tillverkningsland mm. Vi använder oss av storleksangivelser som är direkt från leverantör och viss avvikelse kan förekomma beroende på ovannämnde faktorer.
Vid ej uthämtat paket så förbehåller vi oss rätten att debitera kostnader som uppkommer från Postnord. Idag är den summan 100 kr.
Paketerbjudanden - exempel ”3 för 2”
Har du köpt flera varor i ett paketerbjudande, till exempel "3 för 2" och väljer att returnera 1 eller flera varor, förlorar du din rabatt. Du betalar då fullpris för varan/varorna du väljer att behålla.
5. Frakt och leveransvillkor - försenad / saknad försändelse
Vi erbjuder alltid ett gratis fraktalternativ på ditt köp hos oss. Du har även möjlighet att köpa till snabbfrakt och My Pack Collect. Aktuella priser visas i kassan.
Vi rekommenderar att du väljer det fraktalternativ som passar din boendeform bäst. Om du godkänner att paketet ska levereras till din brevlåda alternativt lämnas hemma hos dig, antingen utanför din lägenhetsdörr eller på din villatomt, övergår ansvaret på dig när leveransen är utförd.
Alla varubrev levereras till din postlåda eller dörr, ej till ombud.
Vid val av My Pack Collect levereras din leverans till ett ombud/paketbox.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Varubrev 1:a klass - Till din postlåda eller dörr
Leveranstid: 1-3 vardagar*
Paketet delas ut i din postlåda.
Om paketet inte får plats i postlådan levereras det vid din dörr eller i en påse utanpå din postlåda. Du aviseras när leveransen är utförd.
*Till vissa områden tar leveransen 1 extra dag
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
MyPack Collect - Hämta hos ombud eller i paketbox
Leveranstid 1-2 vardagar* **
Paketet levereras till ditt val av ombud eller paketbox.
Ombud: Gör du inget val i checkout så skickas paketet till ett ombud som ligger nära din adress. Du aviseras via postnords App/ SMS.
Paketbox: Du öppnar ditt fack med säker identifiering, via Postnords App och mobilt BankID. Du aviseras via Postnords App/SMS.
*Lördagsleverans till 2 miljoner hushåll i Sverige. Postnord levererar mån-fre i hela landet
** Till vissa områden tar leveransen 2 vardagar
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Varubrev Ekonomi - Till din postlåda eller dörr
Leveranstid 4-6 vardagar
Paketet delas ut i din postlåda.
Om paketet inte får plats i postlådan levereras det vid din dörr eller i en påse utanpå din postlåda.
Du aviseras när leveransen är utförd.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vi använder oss av Postnord som leverantör. Leveranser skickas helgfria vardagar, om inget annat anges i kassan. Röda dagar och aftnar görs inga utleveranser, men webbshoppen är alltid öppen!
Vid ej uthämtat paket så förbehåller vi oss rätten att debitera kostnader som uppkommer från Postnord, idag är den summan 100 kr.
Vi reserverar oss för eventuella förseningar orsakat av leverantör och Postnord. Vi reserverar oss även för längre leveranstider vid högtider och kampanjer. Vi har inte möjlighet att återkalla skickade försändelser utan du som kund är ansvarig för att ta emot din beställda försändelse.
Skador av paket
Är ditt paket skadat vid leverans kontakta oss via vårt kontaktformulär Klicka här
Spåra ditt paket genom att ladda ner Postnordappen.
Saknad/försenad försändelse
Alla våra försändelser har ett sändningsnummer, vilket gör att alla paket går att spåra. Står din försändelse som levererad på PostNords hemsida utan att du har fått din leverans, kontakta oss direkt så att vi kan rapportera försändelsen som saknad hos PostNord. Normal handläggningstid är ca 7 dagar.
Vid stöld av paket så görs en anmälan till Klarna om saknad försändelse.
Har du handlat med Swish kontakta vår kundtjänst.
7. Reklamation
Alla varor som skickas från oss kontrolleras och ska vara felfria vid leverans. Om du mot förmodan får en vara som är bristfällig på något sätt så kontakta oss så hjälper vi dig. Detta gäller även om du misstänker att du har fått en fel-expedierad vara.
Missfärgade produkter är inget som omfattas av reklamation då det betraktas som slitage, förutsatt att produkterna inte är det vid mottagande av varan.
När vi får in ett reklamationsärende så kontaktar vi berörd leverantör för konsultation och godkännande. Vanligtvis tar detta 4-5 dagar, vi reserverar oss för förseningar. Så fort leverantören har återkommit med besked så kontaktar vi dig som kund med svar. Vid en godkänd reklamation gör vi en återbetalning alternativt skickar en ny produkt.
Vi försöker vara så tillmötesgående som möjligt och vill att du som kund ska vara nöjd både med ditt köp och upplevelse hos oss. Men om det uppstår en dispyt så har du som köpare alltid rätt att vända dig till https://www.arn.se. Vi rättar oss alltid efter deras beslut. Har du ett reklamationsärende ber vi dig maila oss via vårt kontaktformulär Klicka här
Det vi behöver från dig är:
- Namn
- Ordernummer
- Kort beskrivning av ditt ärende.
- Bild där felet framgår samt bild på produkten framifrån så att det framgår vilken produkt det är.
Med vänlig hälsning // Teamet på Kepsmagasinet