• Fri Klarna Checkout
  • Alltid 30 dagars öppet köp
  • Fri Frakt 449:-
  • Order innan 14.00 skickas samma vardag

Köpvillkor

1. Allmän information 

Kepsmagasinet Norden AB, org.nr. 559169-4491 driver butiken Kepsmagasinet
Genom webbsidan säljs kepsar, mössor och andra tillhörande produkter.


2. Beställning 

Beställning görs via vår hemsida www.kepsmagasinet.se

Är du osäker på hur du ska handla så är du alltid välkommen att ta kontakt med vår kundtjänst tel: 031-41 51 31

När du gör en beställning hos oss godkänner du våra köpvillkor och tillåter oss att samla in namn och personnummer i vårt kundregister. Avtalet med oss träder först in när du mottager en orderbekräftelse.

Vi försöker behandla dina personuppgifter på bästa sätt och följer dataskyddsförordningen GDPR där reglerna för personuppgiftshantering finns stadgade. Information om vilka personuppgifter vi samlar in, till vilket ändamål samt hur vi behandlar dem återges i vår dataskyddspolicy. Vid godkännande av dessa köpvillkor godkänner du även vår dataskyddspolicy. Det är därför viktigt att du tar del av policyn innan du genomför ditt köp.

Länk till vår dataskyddspolicy Klicka här

Vi förbehåller oss rätten att annullera en beställning om kunden inte uppfyller köpkraven. Minsta godkända ordervärde är 50 kronor. Vi förbehåller oss även rätten att avbryta en order om prissättningen är uppenbart fel, eller om betalning ej är erlagds med korrekt summa på grund av betalningsfel. 

Du som kund är ansvarig för att namn, adress och telefonnummer fylls i korrekt i samband med ditt köp. Vi skickar endast till den registrerade adressen, för din och vår säkerhet. Paket som har hunnit lämna vårt lager går inte att dirigera om i efterhand. 

Ändringar av namnuppgifter på MyPack- Collect medför en merkostnad på 29 kr, betalas in till vårt företagskonto innan vi utför ändringen. 
Swishnummer: 123 294 67 21. 


3. Betalning

I kassan kan du välja mellan flera betalningsalternativ.
Swish 
Klarna - Checkout
Kortbetalning (VISA Mastercard mfl.)                                                                                    

Betalning efter förfallodatum kan leda till dröjsmålsavgifter och ränta. 


4. Ångerrätt

Du har alltid 30 dagars öppet köp hos oss.

Hos oss har du möjlighet att beställa hem din keps prova den i lugn och ro, passar den inte så kan du skicka tillbaka den.  Läs om hur vi hanterar byten och returer genom att klicka på länken nedan: 

 Klicka här

För att vi ska kunna godkänna din retur så gäller följande: Varan måste vara i nyskick med alla klistermärken, etiketter mm kvar på. Här gäller samma villkor som ute i detaljhandeln. Du får prova varan hemma i lugn och ro, MEN inga etiketter eller annan märkning får tas bort. Varan ska även vara lukt- och fläckfri, alltså i ett säljbart skick. 

Startas en tvist hos Klarna och felet inte är vårt, så debiteras du som kund för alla avgifter som vi blir fakturerade av Klarna. Detta gäller till exempel om du inte har fyllt i ditt returformulär vid en retur var vi inte har kunnat identifiera din retur. Vi rekommenderar att du alltid tar kontakt med oss först för att slippa onödiga kostnader. 

Om en retur inte uppfyller kriterierna ovan eller inte kan godkännas av annan orsak så erbjuder vi antingen att skicka tillbaka varan alternativt ett prisavdrag enligt konsumentköplagens villkor. I de fall varan skickas tillbaka, debiteras kunden för alla returkostnader som uppstår. Summan betalas via Swish till Kepsmagasinets företagskonto -123 294 67 21 innan varan/varorna skickas tillbaka till kund.

Begär alltid att få ett inlämningskvitto när du lämnar in din retur. Detta är ditt bevis på att paketet är returnerat, spara kvittot tills du har fått en bekräftelse på att vi har hanterat din retur. På kvittot finns  även ditt sändningsnummer vilket gör det möjligt för oss att lokalisera returen om det skulle krävas.

Vi tar ej emot postförskott.

Bilderna på vår hemsida är till för att visualisera våra produkter, det kan förekomma mindre färgavvikelser p.g.a. till exempel ljussättning vid fototillfället och färgåtergivning mellan olika bildskärmar. Det kan även förekomma olikheter gällande klistermärken och annan märkning. Har du frågor om en specifik produkt så är du välkommen att kontakta oss.

Majoriteten av alla kepsar är handsydda vilket gör att även kepsar i samma storlek och utföranden kan skilja sig något i storlek. Andra omständigheter som kan påverka passformen på en keps är material, om kepsen är tillverkad under samma säsong, tillverkningsland mm. Vi använder oss av storleksangivelser som är direkt från leverantör och viss avvikelse kan förekomma beroende på ovannämnde faktorer. 

Paketerbjudanden - exempel ”3 för 2”

Har du köpt flera varor i ett paketerbjudande, till exempel "3 för 2" och väljer att returnera 1 eller flera varor, förlorar du din rabatt. Du betalar då fullpris för varan/varorna du väljer att behålla.

5. Frakt och leveransvillkor - försenad / saknad försändelse 

Vi erbjuder flera olika fraktalternativ i kassan med förmånliga och rabatterade priser med Budbee och Postnord. Aktuella priser visas i kassan.

Vi rekommenderar att du väljer det fraktalternativ som passar din boendeform bäst. Om du godkänner att paketet ska levereras till din brevlåda alternativt lämnas hemma hos dig, antingen utanför din lägenhetsdörr eller på din villatomt, övergår ansvaret på dig när leveransen är utförd. 

Alla varubrev levereras till din postlåda eller dörr, ej till ombud. Vid val av My Pack Collect eller Budbee levereras din leverans till ett ombud/paketbox.

Från och med den 1/11 -2021 så leverers varubrev hem till din postlåda och ej till ombud.  Läs mer vi Postnords hemsida Klicka här

Våra leveranstider är 1-3 arbetsdagar beroende på ditt val av fraktalternativ. Aviseringar om din leverans sker via ditt ombud, skulle dina aviseringar utebli så kontakta oss så hjälper vi dig. Du kan följa din leverans genom ditt sändnings-ID som du finner i din leveransbekräftelse från oss. 
Vid ej uthämtat paket så förbehåller vi oss rätten att debitera kostnader som uppkommer Idag är den summan 120kr.

Se våra leveransvillkor här

Vi använder oss av Postnord och Budbee som leverantörer. Leveranser skickas helgfria vardagar, om inget annat anges i kassan. Röda dagar och aftnar görs inga utleveranser, men webbshoppen är alltid öppen! 

Vi reserverar oss för eventuella förseningar orsakat av leverantör ombud. Vi reserverar oss även för längre leveranstider vid högtider och kampanjer. Vi har inte möjlighet att återkalla skickade försändelser utan du som kund är ansvarig för att ta emot din beställda försändelse. 

Skador av paket

Är ditt paket skadat vid leverans kontakta oss via vårt kontaktformulär  Klicka här

Saknad/försenad försändelse 

Alla våra försändelser har ett sändningsnummer, vilket gör att alla paket går att spåra. Står din försändelse som levererad utan att du har fått din leverans, kontakta oss direkt så att vi kan rapportera försändelsen som saknad. Normal handläggningstid är ca 7 dagar. 

Vid stöld av paket så görs en anmälan till Klarna om saknad försändelse.

Klicka här för Klarna support

Har du handlat med Swish kontakta vår kundtjänst

6. Reklamation 

Alla varor som skickas från oss kontrolleras och ska vara felfria vid leverans. Om du mot förmodan får en vara som är bristfällig på något sätt så kontakta oss så hjälper vi dig. Detta gäller även om du misstänker att du har fått en fel-expedierad vara.  

Missfärgade och solblekta produkter är inget som omfattas av reklamation då det betraktas som slitage, förutsatt att produkterna inte är det vid mottagande av varan.

När vi får in ett reklamationsärende så kontaktar vi berörd leverantör för konsultation och godkännande. Vanligtvis tar detta 4-5 dagar, vi reserverar oss för förseningar. Så fort leverantören har återkommit med besked så kontaktar vi dig som kund med svar. Vid en godkänd reklamation kommer vi att ersätta dig för varan samt transportkostnader efter att vi har mottagit din retur. Viktigt att du anger i returformuläret att det gäller en reklamation för att undvika felaktig debitering av eventuella fraktkostnader.

Vi försöker vara så tillmötesgående som möjligt och vill att du som kund ska vara nöjd både med ditt köp och upplevelse hos oss. Men om det uppstår en dispyt så har du som köpare alltid rätt att vända dig till https://www.arn.se. Vi rättar oss alltid efter deras beslut. 

Har du ett reklamationsärende ber vi dig maila oss via vårt kontaktformulär Klicka här

Det vi behöver från dig är: 

  1. Namn
  2. Ordernummer
  3. Kort beskrivning av ditt ärende.
  4. När vi har svarat på ditt mejl kommer vi att be om bild/video där felet framgår samt en bild framifrån så att det syns vilken produkt det är.  (Bild går inte att bifoga direkt i kontaktformuläret) 


Med vänlig hälsning // Teamet på Kepsmagasinet