• Alltid fri frakt
  • Fri faktura - Klarna
  • Snabba leveranser
  • Order innan 15.00 skickas samma vardag

Köpvillkor

1. ALLMÄN INFORMATION

Kepsmagasinet Norden AB, org.nr. 559169-4491 driver butiken Kepsmagasinet
Genom webbsidan säljs kepsar, mössor och andra tillhörande produkter.


2. BESTÄLLNING & BEKRÄFTELSE

Beställning görs via vår hemsida www.kepsmagasinet.se. Är du osäker på hur du ska handla så är du alltid välkommen att ta kontakt med vår kundtjänst tel: 031-41 51 31

När du gör en beställning hos oss godkänner du våra köpvillkor och tillåter oss att samla in namn och personnummer i vårt kundregister. Avtalet med oss träder först in när du mottager en orderbekräftelse. Vi förbehåller oss rätten att annullera en beställning om kunden inte uppfyller köpkraven. Minsta godkända ordervärde är 50 kronor.

Du som kund är ansvarig för att namn, adress och telefonnummer fylls i korrekt i samband med ditt köp. Vi skickar endast till den registrerade adressen, för din och vår säkerhet. Paket som har hunnit lämna vårt lager går inte att dirigera om i efterhand. 

3. BETALNING
I kassan kan du välja mellan flera betalningsalternativ.
Swish 
Klarna - Checkout
Kortbetalning (VISA Mastercard mfl.)                                                                                    

Betalning efter förfallodatum kan leda till dröjsmålsavgifter och ränta. 


4. Ångerrätt

Du har alltid 30 dagars öppet köp hos oss.

Obs! Tänk på att varan måste vara i nyskick med alla klistermärken, etiketter mm kvar på. Här gäller samma villkor som ute i detaljhandeln. Du får prova varan hemma i lugn och ro, MEN inga etiketter eller annan märkning får tas bort. Varan ska även vara lukt- och fläckfri, alltså i ett säljbart skick. 

Om en retur inte uppfyller kriterierna ovan, så erbjuder vi antingen att skicka tillbaka varan till kunden alternativt ett prisavdrag enligt konsumentköplagens villkor. I de fall varan skickas tillbaka, debiteras kunden för alla returkostnader som uppstår. Summa betalas via Swish till Kepsmagasinets företagskonto -123 294 67 21 innan varan/varorna skickas tillbaka till kund. 

Vid ej uthämtat paket så förbehåller vi oss rätten att debitera kostnader som uppkommer från Postnord. Idag är den summan 100 kr. 

Vi försöker vara så tillmötesgående som möjligt och vill att du som kund ska vara nöjd både med ditt köp och upplevelse hos oss. Men om det uppstår en dispyt så har du som köpare alltid rätt att vända dig till https://www.arn.se/. Vi rättar oss alltid efter deras beslut.  Är du tveksam eller har funderingar innan du gör en retur ta kontakt med oss så hjälper vi dig. 


5. FRAKT OCH LEVERANS

För frakt och leverans klicka här

6. SAKNAD OCH FÖRSENAD FÖRSÄNDELSE 

Alla våra försändelser har ett spårningsnummer, vilket gör att alla paket går att spåra. Står din försändelse som levererad på PostNords hemsida utan att du har fått din leverans, kontakta oss direkt så att vi kan rapportera försändelsen som saknad hos PostNord. Normal handläggningstid är ca 7 dagar. 

Vid stöld av paket så görs en anmälan till Klarna om saknad försändelse. Har du handlat med Swish kontakta vår kundtjänst. 

Vi reserverar oss för eventuella förseningar orsakat av leverantör och Postnord. Vi reserverar oss även för längre leveranstider vid högtider och kampanjer. Vi har inte möjlighet att återkalla skickade försändelser utan du som kund är ansvarig för att ta emot din beställda försändelse. 

Kontakta oss via vårt kontaktformulär Klicka här


7. REKLAMATION

Alla varor som skickas från oss kontrolleras och ska vara felfria vid leverans. Om du mot förmodan får en vara som är bristfällig på något sätt så kontakta oss så hjälper vi dig. Detta gäller även om du misstänker att du har fått en fel-expedierad vara.  

När vi får in ett reklamationsärende så kontaktar vi berörd leverantör för konsultation och godkännande. Vanligtvis tar detta 4-5 dagar, vi reserverar oss för förseningar. Så fort leverantören har återkommit med besked så kontaktar vi dig som kund med svar. Vid en godkänd reklamation gör vi en återbetalning. 

Missfärgade produkter är inget som omfattas av reklamation då det betraktas som slitage, förutsatt att produkterna inte är det vid mottagande av varan.

Har du ett reklamationsärende ber vi dig maila oss via vårt kontaktformulär Klicka här

Det vi behöver från dig är: 

  1. Namn
  2. Ordernummer
  3. Kort beskrivning av ditt ärende.


Med vänlig hälsning // Teamet på Kepsmagasinet