Byten och returer
Behöver du returnera eller byta din order följ stegen nedan.
Vid ett byte gör du helt enkelt en ny beställning på hemsidan och returnerar varan du inte vill ha.
*Du har möjlighet att returnera flera beställningar samtidigt ange då samtliga ordernummer i returformuläret.
OBS!! Fyll i returformuläret som kom med din leverans, vi har inte möjlighet att identifiera returen om formuläret inte är i fyllt.
Paketera varan du vill returnera väl, gärna i samma låda som den levererades i.
Vi rekommenderar att du använder den förtryckta och spårbara retursedeln som kom med din leverans. Våra fraktkostnader är:
1-3 kepsar i retur 40 kr 4-5 kepsar i retur 60 kr 6 kepsar eller fler i retur 100 kr
Fäst retursedeln över den gamla för att undvika missförstånd hos posten. Returen lämnas in hos ett Postnordombud te x ICA, Willys eller liknande
Så snart vi mottar din retur (senast inom 14 dagar) kommer vi att skicka en bekräftelse till din email och återbetala/uppdatera din faktura för produkten du returnerat, minus returfraktkostnaden.
Obs! Tänk på att varan måste vara i nyskick med alla klistermärken, etiketter mm kvar på. Här gäller samma villkor som ute i detaljhandeln. Du får prova varan hemma i lugn och ro, MEN inga etiketter eller annan märkning får tas bort. Varan ska även vara lukt- och fläckfri, alltså i säljbart skick.
Vid ej uthämtat paket så förbehåller vi oss rätten att debitera kostnader som uppkommer från Postnord. Idag är den summan 100 kr
Om en retur inte uppfyller kriterierna ovan så erbjuder vi antingen att skicka tillbaka varan till kunden alternativt ett prisavdrag enligt konsumentköplagens villkor. I de fall varan skickas tillbaka, debiteras kunden för alla returkostnader som uppstår. Summa betalas via Swish till Kepsmagasinets företagskonto -123 294 67 21 innan varan/varorna skickas tillbaka till kund.
Vi försöker vara så tillmötesgående som möjligt och vill att du som kund skall vara nöjd både med ditt köp och upplevelse hos oss. Men om det uppstår en dispyt så har du som köpare alltid rätt att vända dig till https://www.arn.se/. Vi rättar oss alltid efter deras beslut. Är du tveksam eller har funderingar innan du gör en retur ta kontakt med oss så hjälper vi dig.
Paketerbjudanden - exempel ”3 för 2”
Har du köpt flera varor i ett paketerbjudande, till exempel "3 för 2" och väljer att returnera 1 eller flera varor, förlorar du din rabatt. Du betalar då fullpris för varan/varorna du väljer att behålla.
Läs om våra köpvillkor och få svar på vanliga frågor; Klicka här
Har du frågor är du alltid välkommen att kontakta oss; Klicka här