Frakt och leveransvillkor
Vi erbjuder alltid ett gratis fraktalternativ på ditt köp hos oss. Du har även möjlighet att köpa till snabbfrakt och My Pack Collect.
Aktuella priser visas i kassan.
Vi rekommenderar att du väljer det fraktalternativ som passar din boendeform bäst. Om du godkänner att paketet ska levereras till din brevlåda alternativt ska lämnas hemma hos dig, antingen utanför din lägenhetsdörr eller på din villatomt, övergår ansvaret på dig när leveransen är utförd.
Alla varubrev levereras till din postlåda eller dörr, ej till ombud.
Vid val av My Pack Collect levereras din leverans till ett ombud/paketbox.
Varubrev 1:a klass - Till din postlåda eller dörr
Leveranstid: 1-3 vardagar*
Paketet delas ut i din postlåda.
Om paketet inte får plats i postlådan levereras det vid din dörr eller i en påse utanpå din postlåda.
Du aviseras när leveransen är utförd.
*Till vissa områden tar leveransen 1 extra dag
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
MyPack Collect - Hämta hos ombud eller i paketbox
Leveranstid 1-2 vardagar* **
Paketet levereras till ditt val av ombud eller paketbox.Ombud: Gör du inget val i checkout så skickas paketet till ett ombud som ligger nära din adress. Du aviseras via postnords App/ SMS.Paketbox: Du öppnar ditt fack med säker identifiering, via Postnords App och mobilt BankID. Du aviseras via Postnords App/SMS.
*Lördagsleverans till 2 miljoner hushåll i Sverige. Postnord levererar mån-fre i hela landet
** Till vissa områden tar leveransen 2 vardagar
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Varubrev Ekonomi - Till din postlåda eller dörr
Leveranstid 4-6 vardagar
Paketet delas ut i din postlåda.
Om paketet inte får plats i postlådan levereras det vid din dörr eller i en påse utanpå din postlåda. Du aviseras när leveransen är utförd.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Vi använder oss av Postnord som leverantör. Leveranser skickas helgfria vardagar, om inget annat anges i kassan. Röda dagar och aftnar görs inga utleveranser, men webbshoppen är alltid öppen!
Vid ej uthämtat paket så förbehåller vi oss rätten att debitera kostnader som uppkommer från Postnord, idag är den summan 100 kr.
Du som kund är ansvarig för att namn, adress och telefonnummer fylls i korrekt i samband med ditt köp. Vi skickar endast till den registrerade adressen, för din och vår säkerhet.
Vi reserverar oss för eventuella förseningar orsakat av leverantör och Postnord. Vi reserverar oss även för längre leveranstider vid högtider och kampanjer.
Vi har inte möjlighet att återkalla skickade försändelser utan du som kund är ansvarig för att ta emot din beställda försändelse.
Saknad/försenad försändelse
Alla våra försändelser har ett sändningsnummer, vilket gör att alla paket går att spåra. Står din försändelse som levererad på PostNords hemsida utan att du har fått din leverans, kontakta oss direkt så att vi kan rapportera försändelsen som saknad hos PostNord. Normal handläggningstid är ca 7 dagar.
Vid stöld av paket så görs en anmälan till Klarna om saknad försändelse.
Klicka här för Klarna support
Har du handlat med Swish kontakta vår kundtjänst.
Skador av paket
Är ditt paket skadat vid leverans kontakta oss via vårt kontaktformulär Klicka här
Spåra ditt paket genom att ladda ner Postnordappen
För att komma direkt till nedladdningssidan på postnord.se Postnord appstore och google play klicka här