• Fri Klarna Checkout
  • Alltid 30 dagars öppet köp
  • Fri Frakt 449:-

1. Köpvillkor

Allmän information  Kepsmagasinet Norden AB, org.nr. 559169-4491 driver butiken Kepsmagasinet.
Genom webbsidan säljs kepsar, mössor och andra tillhörande produkter.


2. Beställning 

Beställning görs via vår hemsida www.kepsmagasinet.se
Är du osäker på hur du ska handla så är du alltid välkommen att ta kontakt med vår kundtjänst tel: 031-41 51 31
När du gör en beställning hos oss godkänner du våra köpvillkor och tillåter oss att samla in namn och personnummer i vårt kundregister. Avtalet med oss träder först in när du mottager en orderbekräftelse. Vi försöker behandla dina personuppgifter på bästa sätt och följer dataskyddsförordningen GDPR där reglerna för personuppgiftshantering finns stadgade. Information om vilka personuppgifter vi samlar in, till vilket ändamål samt hur vi behandlar dem återges i vår dataskyddspolicy. Vid godkännande av dessa köpvillkor godkänner du även vår dataskyddspolicy. Det är därför viktigt att du tar del av policyn innan du genomför ditt köp.

Länk till vår dataskyddspolicy : Klicka här

Vi förbehåller oss rätten att annullera en beställning om kunden inte uppfyller köpkraven. Minsta godkända ordervärde är 50 kronor. Vi förbehåller oss även rätten att avbryta en order om prissättningen är uppenbart fel, eller om betalning ej är erlagds med korrekt summa på grund av betalningsfel. 

Du som kund är ansvarig för att namn, adress och telefonnummer fylls i korrekt i samband med ditt köp. Vi skickar endast till den registrerade adressen, för din och vår säkerhet. Paket som har hunnit lämna vårt lager går inte att dirigera om i efterhand. 

Ändringar av namnuppgifter på MyPack- Collect medför en merkostnad på 29 kr, betalas in till vårt företagskonto innan vi utför ändringen. 
Swishnummer: 123 294 67 21. 

3. Betalning

I kassan kan du välja mellan flera betalningsalternativ.
Swish 
Klarna - Checkout
Kortbetalning (VISA Mastercard mfl.)                                                                                    

Betalning efter förfallodatum kan leda till dröjsmålsavgifter och ränta. 


4. Ångerrätt  - Retur- och bytesvillkor

Du har alltid 30 dagars öppet köp hos oss. Notera om du har valt PostNord eller Budbee som ombud när du ska göra din retur. Du finner all information du behöver för att göra din retur i returformuläret som kom med i din leverans. 
Vi har inte traditionella byten. Vid ett byte returnerar du varan du inte vill ha och gör en ny beställning via vår hemsida. Aktuellt pris ser du i kassan. 

Viktig information om våra returvillkor: 

Våra returfraktkostnader är: 
1-3 kepsar i retur = 40 kr 
4-5 kepsar i retur = 60 kr 
6 eller mer kepsar i retur 100 kr 

För att vi ska kunna godkänna din retur så gäller följande.  Varan måste vara i nyskick med alla klisterlappar/ etiketter / plombering kvar på. Du får prova varan i lugn och ro hemma men ingen märkning får avlägsnas. Varan ska även vara lukt- och fläckfri. 

Om en retur inte uppfyller kriterierna ovan så erbjuder vi antigen att skicka tillbaka varan till dig eller eller ett prisavdrag enligt konsumentköplagens villkor. I de fall varan skickas tillbaka, debiteras du som kund för alla returkostnader som uppstår. Summan betalas via Swish till Kepsmagasinets företagskonto 123 294 67 21 innan varan skickas tillbaka till dig. 

Vi försöker vara så tillmötesgående som möjligt och vill att du ska vara nöjd med både ditt köp och upplevelse hos oss. Men om det uppstår en dispyt så har du som köpare alltid rätt att vända dig till https://www.arn.se/. Vi rättar oss alltid efter deras beslut.  Är du tveksam eller har funderingar kring din retur ta kontakt med oss så hjälper vi dig. 

Vid ej uthämtat paket tillkommer en avgift på 120 kr som täcker de avgifter vi blir debiterade, den kostnaden tillfaller dig som kund.

Vi tar ej emot postförskott. 

Paketerbjudanden - exempel "3 för 2"  Har du köpt flera varor, förlorar du din rabatt. Du betalar då fullpris för varan/varorna du väljer att behålla. 

Bilderna på vår hemsida är till för att visualisera våra produkter, det kan förekomma mindre färgavvikelser p.g.a. till exempel ljussättning vid fototillfället och färgåtergivning mellan olika bildskärmar. Det kan även förekomma olikheter gällande klistermärken och annan märkning. Har du frågor om en specifik produkt så är du välkommen att kontakta oss. Majoriteten av alla kepsar är handsydda vilket gör att även kepsar i samma storlek och utföranden kan skilja sig något i storlek. Andra omständigheter som kan påverka passformen på en keps är material, om kepsen är tillverkad under samma säsong, tillverkningsland mm. Vi använder oss av storleksangivelser som är direkt från leverantör och viss avvikelse kan förekomma beroende på ovannämnde faktorer.

Retur med Budbee
1. Fyll i returformuläret som kom med i din leverans. 
2. Paketera varan du vill returerna väl, gärna i samma låda som den levererades i.
3. Boka din retur med - Budbee krävs ingen returfraktsedel. Hitta din order i appen eller i trackinglänken i ditt sms från Budbee och klicka på "boka retur" Välj vilket skåp du vill lämna paketet i. När returen är bokad har du två timmar på dig att lämna paketet i skåpet med hjälp av koden du har fått ifrån Budbee. 
4. Återbetalning - När returen inkommer till oss så kommer vi att meddela dig via mejl. Senast inom 14 dagar samt uppdatera / återbetala din order via Klarna/Swish.

Retur med PostNord
1. Paketera varan du vill returerna väl, gärna i samma låda som den levererades i.
2. Registrera din retur på MyReturns PostNord via QR-koden i ditt returformulär som kom med din leverans eller via länken längre ner på sidan. 
3.  Återbetalning - När returen inkommer till oss så kommer vi att meddela dig via mejl. Senast inom 14 dagar samt uppdatera / återbetala din order via Klarna/Swish.

Klicka här för att påbörja din retur.

5. Frakt och leveransvillkor - försenad / saknad försändelse 

Vi erbjuder fri frakt när du handlar för 449 kronor eller mer med Budbee.
Du har även möjlighet att välja Postnord till ombud eller paketbox.

Vid val av My Pack Collect levereras din leverans till ett ombud/paketbox.
Vid val av Budbee Box levereras ditt paket till vald box för hämtning.
Vid val av Budbee hemleverans levereras ditt paket hem till dig eftermiddag/kväll.
Alla varubrev levereras till din postlåda eller dörr, ej till ombud.

Budbee Paketbox 1-2 dagar
Leveranstid: 1-2 arbetsdagar
Smidig leverans till ditt valda skåp Fossilfri och förnybart bränsle
Gratis när du handlar för 449 kronor eller mer

PostNord My-Pack collect 1-2 
MyPack Collect - Hämta hos ombud eller i paketbox Leveranstid 1-2 vardagar* ** Paketet levereras till ditt val av ombud eller paketbox.Ombud: Gör du inget val i checkout så skickas paketet till ett ombud som ligger nära din adress. Du aviseras via postnords App/ SMS.Paketbox: Du öppnar ditt fack med säker identifiering, via Postnords App och mobilt BankID. Du aviseras via Postnords App/SMS. *Lördagsleverans till 2 miljoner hushåll i Sverige. Postnord levererar mån-fre i hela landet ** Till vissa områden tar leveransen 2 vardagar

Varubrev 1:a klass  Varubrev 1:a klass - Till din postlåda eller dörr Leveranstid: 1-3 vardagar* Paketet delas ut i din postlåda.  Om paketet inte får plats i postlådan levereras det vid din dörr eller i en påse utanpå din postlåda. Du aviseras när leveransen  är utförd.  *Till vissa områden tar leveransen 1 extra dag Leveranstider  

Leveranser skickas helgfria vardagar, om inget annat anges i kassan. Röda dagar och aftnar görs inga utleveranser, men webbshoppen är alltid öppen! 

Du som kund är ansvarig för att namn, adress och telefonnummer fylls i korrekt i samband med ditt köp.

Vi skickar endast till den registrerade adressen, för din och vår säkerhet.

Våra leveranstider är 1-2 arbetsdagar beroende på ditt val av fraktalternativ. Aviseringar om din leverans sker via ditt ombud, skulle dina aviseringar utebli så kontakta oss så hjälper vi dig. Du kan följa din leverans genom ditt sändnings-ID som du finner i din leveransbekräftelse från oss. 

Vid ej uthämtat paket så förbehåller vi oss rätten att debitera kostnader som uppkommer Idag är den summan 120kr.

Vi har inte möjlighet att återkalla skickade försändelser utan du som kund är ansvarig för att ta emot din beställda försändelse. 

Vi reserverar oss för eventuella förseningar orsakat av leverantör. Vi reserverar oss även för längre leveranstider vid högtider och kampanjer.  Saknad/försenad försändelse  Alla våra försändelser har ett sändningsnummer, vilket gör att alla paket går att spåra.

Står din försändelse som levererad utan att du har fått din leverans, kontakta oss direkt så att vi kan rapportera försändelsen som saknad. 

Normal handläggningstid är ca 7 dagar. 

Vid stöld av paket så görs en anmälan till Klarna om saknad försändelse.

Klicka här för Klarna support

Har du handlat med Swish kontakta vår kundtjänst.

Skador av paket Är ditt paket skadat vid leverans kontakta oss via vårt

kontaktformulär  Klicka här

6. Reklamation 

Alla varor som skickas från oss kontrolleras och ska vara felfria vid leverans. Om du mot förmodan får en vara som är bristfällig på något sätt så kontakta oss så hjälper vi dig. Detta gäller även om du misstänker att du har fått en fel-expedierad vara.  

Missfärgade och solblekta produkter är inget som omfattas av reklamation då det betraktas som slitage, förutsatt att produkterna inte är det vid mottagande av varan.

När vi får in ett reklamationsärende så kontaktar vi berörd leverantör för konsultation och godkännande. Vanligtvis tar detta 4-5 dagar, vi reserverar oss för förseningar. Så fort leverantören har återkommit med besked så kontaktar vi dig som kund med svar. Vid en godkänd reklamation kommer vi att ersätta dig för varan samt transportkostnader efter att vi har mottagit din retur. Viktigt att du anger i returformuläret att det gäller en reklamation för att undvika felaktig debitering av eventuella fraktkostnader.

Vi försöker vara så tillmötesgående som möjligt och vill att du som kund ska vara nöjd både med ditt köp och upplevelse hos oss. Men om det uppstår en dispyt så har du som köpare alltid rätt att vända dig till https://www.arn.se. Vi rättar oss alltid efter deras beslut. 

Har du ett reklamationsärende ber vi dig maila oss via vårt kontaktformulär Klicka här

Det vi behöver från dig är: 

  1. Namn
  2. Ordernummer
  3. Kort beskrivning av ditt ärende.
  4. När vi har svarat på ditt mejl kommer vi att be om bild/video där felet framgår samt en bild framifrån så att det syns vilken produkt det är.  (Bild går inte att bifoga direkt i kontaktformuläret) 


Med vänlig hälsning // Teamet på Kepsmagasinet