Köpvillkor – Kepsmagasinet Norden AB
Snabböversikt
- Fri frakt från 499 kr – läs mer här
- 30 dagars öppet köp och 14 dagars ångerrätt – läs mer här
- Betalning med Swish, kort eller Klarna – läs mer här
- Reklamation enligt konsumentköplagen – läs mer här
1. Allmän information
Kepsmagasinet Norden AB (org.nr. 559169-4491) driver e-handeln Kepsmagasinet.
Vi säljer kepsar, mössor och närliggande produkter via www.kepsmagasinet.se.
När du genomför en beställning hos oss ingår du ett avtal med Kepsmagasinet Norden AB och accepterar dessa köpvillkor. Genom att godkänna köpvillkoren godkänner du även vår dataskyddspolicy.
2. Beställning
Beställning görs via vår webbshop. Vid frågor är du välkommen att kontakta kundtjänst på 031-41 51 31. Avtalet är bindande först när du mottagit en orderbekräftelse via e-post.
Kunden ansvarar för att namn, adress och telefonnummer anges korrekt. Vi skickar endast till den registrerade adressen. Paket som lämnat vårt lager kan inte dirigeras om.
Vi förbehåller oss rätten att:
- annullera en beställning vid uppenbart fel i pris eller information
- avbryta order om betalning inte erläggs korrekt
- neka beställning om kunden inte uppfyller köpvillkoren
Minsta ordervärde är 50 kronor.
3. Priser och betalning
Priser anges i svenska kronor inklusive moms. Aktuella fraktkostnader visas i kassan. Betalning kan ske via:
- Swish
- Kort (Visa, Mastercard m.fl.)
- Klarna Checkout (direktbetalning, faktura eller delbetalning)
Vid betalning efter förfallodatum kan dröjsmålsränta och avgifter tillkomma.
4. Leverans och frakt
Vi erbjuder fri frakt från 499 kr (efter avdragen rabatt). Leveranser skickas vardagar (mån–fre). Normal leveranstid är 1–2 arbetsdagar efter att paketet lämnat vårt lager. Leveranstider kan förlängas vid högtider, kampanjer och hög belastning.
Vi erbjuder leverans med Budbee/Instabox, PostNord och varubrev. Leveransalternativ presenteras i kassan. Vid hemleverans övergår ansvaret till kunden när paketet levererats enligt avtal. Om kunden valt leverans utanför dörr sker detta på eget ansvar.
Läs mer om frakt och leveransvillkor här .
5. Ångerrätt och öppet köp
Enligt distansavtalslagen har du 14 dagars ångerrätt från mottagen leverans. Utöver detta erbjuder vi 30 dagars öppet köp.
Ångerrätt/retur gäller endast om varan är i nyskick, etiketter och plomberingar sitter kvar samt att varan är lukt- och fläckfri. Produkten får provas hemma men inte användas. Om varan inte uppfyller villkoren kan vi erbjuda prisavdrag eller returnera varan mot ersättning för fraktkostnaden.
Läs fullständiga retur- och bytesvillkor här .
6. Reklamation
Alla produkter kontrolleras före leverans. Om du får en defekt eller felaktig vara ber vi dig kontakta kundservice
Vid godkänd reklamation ersätts du för produkt samt fraktkostnad. Observera att missfärgning eller solblekning inte betraktas som fabrikationsfel utan som normalt slitage.
7. Ej uthämtade paket
Om paketet inte hämtas ut debiteras du som kund en hanteringsavgift på 120 kr.
8. Personuppgifter
När du handlar hos oss behandlas dina personuppgifter i enlighet med GDPR. Läs vår fullständiga policy här: Dataskyddspolicy.
9. Tvistlösning
Vid eventuell tvist följer vi alltid beslut från Allmänna reklamationsnämnden (ARN). Du kan läsa mer på www.arn.se.